Den offline 2. stupeň

Den offline
 
S ohledem na dlouhotrvající distanční způsob výuky jsme se rozhodli žákům jejich každodenní plahočení v online prostoru zpestřit a nabídnout jim možnost strávit dopoledne v rámci povinné školní docházky „trochu jinak“. Co může být lepšího než si skutečně ve škole vybrat činnost, která mě baví, mám z ní radost, jsem v ní expert a ještě se moci výsledky své práce pochlubit spolužákům, kteří mají společné zájmy. Právě takovou možnost nabídli 9. dubna vyučující II. stupně svým žákům napříč šestým až devátým ročníkem. V rámci nabídky svých aktivit se snažili zapůsobit na co nejširší spektrum zájmů svých žáků, které ještě před necelým rokem vídávali ve svých třídách. Třídní učitelé rozdistribuovali nabídku aktivit ostatních vyučujících ve svých třídních týmech a žáci se následně hlásili formou soukromých zpráv k jednotlivým vedoucím, aby se páteční den proměnil v kulinářskou výzvu, cestu za Neptunem, volitelnou výzvu v různých podobách (výrobek ze dřeva, běh, rybářské potřeby, péče o domácí mazlíčky, rodinná historie, diamantové malování), abecedu cvičení a protahování, zábavnou četbu, umělecké malování, koncertování a focení. Většina žáků se ve své činnosti natolik zhlédla, že jejich výkony a výsledné produkty nebyly nikterak vzdálené profesionálům z výše zmíněných branží. Děkujeme všem žákům, že nabídky strávit čas v době online výuky „trochu jinak“ využili s chutí do své práce a tím i naplnili hlavní myšlenku této aktivity, která tkvěla v odreagování při zajímavé činnosti, při níž si sami volili náplň své práce, časové rozvržení, postup a produktový výstup, čímž byla v jisté míře splněna i edukační složka.

Petr Janoušek, vedoucí metodického týmu 2. stupně
 
     Fond Vysočiny